Dagen i Leksand

Josefine Morelius, 2008-05-17 14:03:02
Ja, gott folk igår var jag ju i Leksand och kollade på skolan som jag sökt till hösten. Entreprenörskolan heter den och jag skulle inte vilja påstå att det är en skola, känns mer som bara ett hus dit man går för att lära sig saker. Inte alls en typisk "skola" vilket jag är väldigt glad för. Jag kände på en gång att jag skulle kunna trivas otroligt bra där, allting var så himla mysigt och nästan för bra för att vara sant. Jag har ju sökt till programmet komunikatör/dekoratör vilket är det jag vill helst av allt, men den är tyvärr väldigt populär och svår att komma in på. Men jag gjorde mitt bästa på intervjun och jag själv tyckte att det kändes bra. Jag som är världens största pessimist när det gäller mig själv tyckte faktiskt igår att jag gjorde ritkigt bra ifrån mig. Men under dagen besökte vi även ett annat program som jag kikat lite på förut, handelsentrepernör som egentligen är litegrann av en mix av alla program men dock med mindre dekor. Men i vilket fall så sökte jag den också, den innehåller lite mer ledarskap som chefsjobb osv. Visst har jag tänkt tanken att starta eget företag många gånger så det kanske kan avara bra för mig att gå den istället. Men jag vet inte alls just nu, det snurrar en del i huvudet. Helst av allt är det ju dekoratör jag vill gå, men jag skulle nog inte tacka nej om jag kommer in på handels istället. Det är svårt, men vi får se vilket beslut jag fattar om det nu blir så. Men jag hoppas verkligen sjukt mycket på att jag kommer in, för jag vill verkligen plugga känner jag. Hoppas ni med håller alla era tummar för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0