Ett utdrag från mitt hjärta och mina tankar just nu

Josefine Morelius, 2009-12-15 16:48:28
Just nu är jag väldigt kluven i mitt huvud och mina tankar. Det har hänt väldigt mycket saker i mitt liv på så himla kort tid. Både positiva och negativa saker, personer som jag har glidit ifrån och personer som jag har kommit närmare och så vidare.

Jag har tänkt mycket på att jag inte vill ha människor i min omgivning som inte kan acceptera en för den man är. Jag är jävligt sprallig, galen, skrattar och hörs mycket. Men det är sån jag är och jag är inte oseriös för det. Blir bara så trött på när någon ska tycka att man är löjlig för att man skrattar och har kul? Iallafall är det sån jag är så ni får helt enkelt acceptera mig för det. Folk får hata mig om dem så vill det, vad ska jag göra liksom men känns bara konstigt när människior man trodde kände beter sig så som dem gör just nu.

En sak till jag vill påpeka är att man får göra precis vad man vill. Man gör sina egna val och jag antar att man gör det för att man vill göra det.

Annars så känner jag just nu att jag måste bort ifrån Leksand ett tag. Jag älskar stället och skulle till och med kunna bo här om jag får göra det jag vill. Men just nu har jag ingen ork, energi eller ens motivation till att vara här. Det finns inget som får mig att vilja stanna här för tillfället. Jag behöver komma bort få lite egen tid och även tid till att hitta tillbaka motivationen innan skolstarten i januari igen. 

Har även tänkt otroligt mycket på att jag kanske är på fel plats just eftersom jag helt ändrat bana i mitt liv och om min framtid. Men så inser jag att så är det inte, denna tid i Leksand har redan nu gett mig så otroligt mycket. Det är nog tack vare detta som jag verkligen tog steget till att göra det som jag verkligen vill. Ju längre tiden har gått så har jag fått mer och mer insikt om mitt liv. Så att ha varit här i Leksand har bara gjort mig gott, jag kommer definitivt ha stor nytta av detta i framtiden med så jag ångrar absolut inte att jag hamnade här i underbara Leksand. Har många människor att tacka för att jag kommit hit idag. Ni som vill ta åt er får göra det.

Oj herregud detta blev en hel jävla uppsats, men jag behövde verkligen skriva av mig just nu. Jag har mått sisådär sista dagarna här i Leksand på grund av saker som hänt men även på grund av vissa personer. Personer som jag inte längre vet vart jag har. Men det är så livet är, oförutsägbart. Nu känner jag mest att jag bara vill hem till lilla Avesta för att få va med dem som jag älskar. Det är ju dem som får mig att lyckas med det jag gör. Ni är guld värda!

Snart lämnar jag Leksand för att komma tillbaka igen den 26 januari med nya krafter och motivation! Jag vet vad jag vill och tänker fan jobba hårt för det.

För om ni är beredda att ge mig chansen så är jag redo att anta utmaningen!

/ Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0