Mitt 2009

Josefine Morelius, 2009-12-31 12:50:50

Här kommer en liten årsresumé om det gågna året, 2009 alltså. Har tagit med saker som jag minns bäst från varje månad. Så varsågoda:


Januari:
Efter jullovet började våran första lia och jag skulle då vara på JC i Borlänge vilket visade sig vara, ursäkta uttrycket men världens sämsta praktikplats. Jag avslutade därför min praktik där och började sedan på Hemtex i Avesta. Som då var det bästa jag kunde göra. Trivdes kanonbra och fick ett omdöme av butikschefen som jag kan vara riktigt stolt över.

Februari: I februari hade vi dem sista veckorna på lian innan vi skulle tillbaka till Leksand igen. Hade en som jag sa en kanonbra lia-period på Hemtex och är glad för att jag hamnade där till slut. Det jag kommer ihåg mest från det att vi kom tillbaka till Leksand igen är att vi fick börja med att bygga upp våran butik Fröken Lycklig. Tog även ur min piercing i naveln i februari, det var en sorglig dag minns jag. :-)


Mars: I mars så åkte min kära far vasaloppet något som jag kommer ihåg väl då han tyvärr fick bryta efter cirka halva vägen. Mycket trist, men han var duktig ändå. Sedan minns jag mitt favoritämne från skolan, såklart skyltningen som vi gjorde för Fröken Lycklig. Det var tydligen mycket som hände i mars för jag kommer även att tänka på kvalserien som drog igång då, dock så började den ju inte speciellt bra för Leksand. Dena här bloggen fyllde även ett år någon dag och mars och likaså jag fyllde 21 den 18. Men det jag kanske kommer ihåg allra mest från mars månad var nog födelsedagsfesten som vi hade eftersom vi var 5 stycken i klassen som hade fyllt år. Riktigt lyckad fest.




April: Jaha så var vi vid april redan, då vet jag att det började bli vår i Leksand och det tror jag nog att alla var glada för. Det kanske tråkigaste som hände i april var väl att det stog klart att Leksand inte skulle ta sig till elitserien det här året heller. Sedan så var det ju sista veckorna i Leksand och även sista tiden i stugan på Söderbacken innnan det var dags för lia igen. Så i sluet av april tog jag mitt pick och pack och flyttade till Jenny i Stockholm. Där hade jag en lia klar men som jag även på den slutade eftersom dem var så skumma. Jag har verkligen haft tur med mina lior tidigare märker jag nu, haha. Sista april firade jag ute på Gubbängens speedwaybana och tittade på preimären mellan Hammarby och Masarna.


Maj: Såklart det jag minns mest från maj månad är ju att min systerdotter Havanna föddes. Det samtalet från mamma fick då mig att fälla några tårar, det var lycka det. Sedan började det blir riktig vår och fint väder i Stockholm så det var underbart att vara där. Kommer så väl ihåg dem soliga dagarna då man kunde sitta ute och och jag fick därmed ett nytt favoritställe som heter Flyt. Efter många om och men löste det sig med min lia också och jag började på polarn o pyret i globen. Vilket var den bästa praktikplats jag haft någonsin. Den butikschefen var verkligen het fantastisk. Även där fick jag ett riktigt fint omdöme som jag är riktigt stolt över. I maj var vi även i Leksand en vecka för att kolla på tvåornas examensarbete, det var en toppenvecka alla gånger om.


Juni: I juni kommer jag ihåg sista kvällen jag bodde hos Jenny. Vi hade köpt vin, jordgubbar och choklad som vi smaskade på under kvällen där vi pratade om allt mellan himmel och jord. Vi var även ut en sväng på speedwaybanan där jag träffade Robin och Christoffer, mycket trevligt. Juni var även den månad då jag satte i löshår för första gången. Började även jobba på stora enso för fjärde sommaren och hann med ett besök på peace and love där jag fick se min älskade Lars Winnerbäck. Midsommar firades även det och det blev väl en sådär midsommar kan man väl säga.




Juli: I juli var jag i Sandviken och hälsade på mina kära vänner Malin och Sara. Det blev besök i Furuvik och såklart lite fest. Mycket trevlig helg. Fick även chansen att se Britneys Spears live i globen vilket var jävligt grymt. Sedan bestog juli av mycket jobb och passade även på att få min första böter någonsin, haha. Minns även dem härliga sommardagarna då man kunde ligga ute och steka i solen. Lars Winnerbäck släppte även sina biljetter till turnén och såklart skaffade jag mig en sådan. Det blev även klart att vi skulle åka till Thailand i januari så i slutet på juli bokade vi resan syster och jag.



Augusti: En iphone införskaffades och jag slutade jobba på Stora enso för den här sommaren. Det var dags att återvända till underbara Leksand igen och vi drog på en gång iväg på en rek-resa inför LIF-kryssningen som vi skulle jobba på även den i augusti. Hade även en jättetrevlig kräftskiva med massor av folk från hela skolan. Bra början på skolstarten helt klart.

 

September: Äntligen drog hockeyn igång igen i Leksand och samtidigt jobbade vi med ett projekt för Masesgården i skolan där även jag var projektledare. I september blev även Jenny färdig hudterapeut vilket jag tycker är värt att nämnas igen.




Oktober: I oktober hade vi firmafest för våra kära ettor, bättre sent än aldrig. Men det blev en lyckad fest. Jag tog även sprutor inför Thailands-resan vilket gjorde en bara ännu mer förväntansfull. Vi åkte med la familia till Ullared och spenderade tusenlappar, hehe. Jag köpte mina första julklappar i oktober faktiskt. Med skolan åkte vi på starta eget-mässan i Stockholm, något som var väldigt positivt för mig. Var och kollade på derbyt mellan Leksand och Mora där Leksand såklart fick stryk. Men men. I slutet på månadens blev det även klart att jag skulle jobba med ett projekt att anordna en modevisning under den kommande lian som började i november. Detta projekt gjorde jag tillsammans med sara.




November:
Under hela november jobbade jag och Sara med projektet. Den första snön kom även den i november och jag tog spruta nummer två inför Thailand. Sara och jag gjorde en grymt snygg affisch till modevisningen med hjälp från Amanda också såklart. Sedan genomförde vi modevisningen den 29 november på Faluns julskyltning och det blev kanonbra. Vi är väldigt stolta över vad vi åstadkom.




Decemeber:
Min favoritmånad alla kategorier. Vi var iallafall och såg Lars Winnerbäck i Ejendals arena, en helt sagolik konsert. Havanna hade sin namngivelsedag vilket var ett mycket fint och trevligt arrangemang. Det rann några tårar från min kind så ska ni veta. I december månad togs även den omtalade svinvaccin-sprutan och jag blev lite sjuk faktiskt. Såklart. Haha! Jag skickade även in min ansökan till än så länge hemligt. Såg luciafirande i skolan och upplevde dem kallaste dagarna på åratal. Över 20 minusgrader, burr burr. Tog nu äntligen ett nytt hål i naveln som nu sitter där så fint, införskaffade Kent-biljetter till konserten i Gävle i mars. JVM i hockey drog igång på teven och jag är i extas och följer det slaviskt. Plus att Foppa kom med i OS-truppen, tummen upp. Sedan var det dags för nyår som ska firas i Stockholm tillsammans med Jenny. Så om min nyårsafton får ni höra om senare alltså.


Och där är vi nu!

Japp detta var mitt 2009 det, sjukt hur fort ett år går alltså. Men när jag ser tillbaka på alla minnen och upplevelser så har jag haft ett riktigt bra år trots allt.

Gott nytt år på er nu allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0