Robin Söderling

Josefine Morelius, 2009-06-07 18:06:20

"Roger, du förtjänar verkligen att vinna den här titeln. I går skojade jag och min tränare om att du slagit mig nio gånger i rad före den här matchen, så vi sa "ingen kan besegra mig tio gånger i rad".

Vi hade fel, hehe...

Så bara så att du vet till nästa gång vi möts, ingen kan besegra mig elva gånger i rad, jag lovar dig.

Till alla i min närhet, tack för allt stöd under de här två veckorna. Ett speciellt tack till Magnus, min coach, Ali, min fystränare, Jenni, min flickvän, och självklart mina föräldrar som kom ända hit i dag bara för den här matchen. Ni har gett mig så oerhört mycket stöd ända sedan den dagen jag började spela tennis och jag är säker på att utan er hade jag inte varit här i dag. Så... Tack så hemskt mycket!

Det är så många jag vill tacka, till exempel alla som har organiserat den här turneringen så bra. För mig är det den bästa turneringen i världen och jag trivs alltid att spela här. Jag kommer tillbaka i flera år framöver. Till alla ni som kom hit i dag, och inte bara i dag under hela turneringen, ni skapade en fantastisk atmosfär till det här arrangemanget och jag känner mig som hemma.

Inte bara på grund av vädret, utan också på grund av er, hehe...

Tack så mycket, vi syns om ett år!".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0