Urfattig

Josefine Morelius, 2009-10-12 20:16:45

Ja som sagt så i lördags åkte vi ner till Halland för att besöka det omtalade Gekås i Ullared. Fast man vet hur mycket folk det är och hur drygt det är att försöka ta sig fram med sina vagnar där inne så åker man ändå dit varje år, haha.

Men vi åkte iallafall klockan halv 6 i lördags morse jag satt vid ratten så då jäklar gick det undan. Haha! Missade dock avfarten mot Motala så vi fick fortsätta på e4an och ta vägen över Borås. Men det gick finfint det med. Jag tror vi var framme i Ullared runt 12-tiden iallafall. Så då gjorde vi vårt första besök inne på gekås och helvete vad folk det var alltså, jag trodde jag skulle bli galen alltså. Kärringarna är ju som värst, visar ingen hänsyn alls utan dom bara kör på med sina kundvagnar och skiter i oss andra människor. Jaja, dem blir väl så till sig tanterna av alla plastpåsar och skit.

Efter dagens inköp var man tröttare än tröttast alltså så vi gick och käkade och sen kollade vi lite på teve och gick och la oss rätt tidigt. Man hade ju iallafall gått upp kvart över 4 på morgonen så man var rätt mör efter det och 6 timmars bilkörande.

Dag två var vi uppe tidigt och gick en vända till och handlade. Då var det mycket lugnare och man behövde inte alls trängas lika mycket som dagen innan. Men då gjorde man iallafall slut på sina sista pengar, så nu blir det att leva fattigt resten av denna månad. Jag gjorde nog iallafall med några tusenlappar, shit alltså. Men ändå så har jag fått mycket saker för pengarna, så som julklappar, och massor med saker som jag ska ha till lägenheten sen när jag flyttar. Ja skit samma orkar inte rabbla massa grejjer men jag är nöjd iallafall. Såhär såg det ut i min säng igår när jag kom hem:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0