Klippa klippa

Josefine Morelius, 2010-08-12 18:22:32
Oj oj va trött jag är idag med fast ja la mig i någorlunda tid igår. Men jag kan säga såhär, det är inte lätt att klippa hår allt. Haha! Shit vad det är grejer att tänka på alltså, ungefär som att lära sig köra bil och det var ju inte det lättaste att i början. Det är allt ifrån hur du ska hålla saxen, ergonomin, vart du ska göra av kammen och så vidare och så vidare. Men jag lyckades då iallafall klippa först en "skinnbit" och sen fick vi köra igång med att klippa en hel docka. Jag tycker ändå att det gick riktigt bra för att vara första gången och jag var minsann en talang på att inte lägga ifrån mig kammen samtidigt som man klipper för det får man absolut inte göra. Träningsverk i fingarna imorgon, jotack. En sak till, man ska bara använda tummen när man klipper, tänk på det nästa gång ni ska klippa något. Inte helt enkelt från början. Men iallafall fan vad kul det är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0