För håret

Josefine Morelius, 2010-12-20 13:36:46
Bättre sen än aldrig så här kommer produkterna som jag använder till mitt hår:





När jag tvättar håret använder jag Biolage schampo och balsam från Matrix som är färgbervarande. Försöker att tvätta håret cirka två gånger i veckan kan bli 3 ibland men aldrig oftare än så.



Värmeskydd det så viktiga värmeskyddet. Jag använder mig utav Flat Marvel från Goldwell som jag tycker är jättebra och det har jag i handdukstorkat hår. Detta är ingen spray utan en creme vilket jag själv föredrar eftersom jag tycker känns lättare att fördela jämnt över hela håret.



Ett serum från Grazette of sweden som är till för kluvna toppar, frissigt hår och plus att det ger viss glans. Jag använder det här varje gång jag har tvättat håret och har i även det här i handdukstorkat hår och drar ut det i topparna och längderna.



Inpackning från Grazette of sweden som jag försöker använda iallafall minst en gång i veckan. Jag älskar den här, den bästa jag provat tror jag och den luktar sjukt gott. Har för mig att det här är Sveriges mest sålda inpackning något år.



Ett vax även detta är ifrån Grazette of sweden, dock så är detta ingen favorit och jag använder det inte så mycket längre nu när jag har långt hår igen. Tycker det är lite för hårt för min smak och passar inte riktigt min frisyr heller men funkar ju att dra i lite när man exempelvis ska forma luggen och få den på plats och sådär. Tror detta passar bättre för en kort frisyr.



Säkerligen mångas favorit, OSIS Dust it från Schwarzkopf. Det här är inget jag använder dagligen utan det blir nog oftast när jag ska ut bara. Men det är riktigt bra iallafall.



Avslutningsvis så använder jag ett spray även det från Schwarzkopf, OSIS session fix heter det. Ett bra spray som håller hela dagen och kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0