Min nyårsafton

Josefine Morelius, 2010-01-02 17:46:42
Som bekant så tog jag tåget till Stockholm innan 3 och var då framme i Stockholm kvart över 4 något sådant. Tog tunnelbanan till Skärmabrink där ja mötte upp Viktor som hade nyckeln till Jennys lägenhet. Gick hem till Jenny tog mig friheten att koka kaffe och mysa lite i soffan tills fröken kom hem från jobbet.

Då blev det lite finmiddag med mackor, ägg och grönsaker innan vi började göra oss i ordning. Gjorde oss riktigt nyårssnygga ska ni veta, oj oj. När vi var klara drack vi en massa vin och snackade och härrjade som alltid. Dock så drog jag på teven vid 8 för jag var tvungen att kolla hur det gick på matchen. Haha!

Men vid 9 ungefär åkte vi in till gamla stan för vi skulle till Vapiano och käka, trodde vi iallafall. Men dem stängde klockan 10 så då kändes det onödigt så då struntade vi i maten och åkte vidare. Blev haffade av polisen inne på tunnelbanan också, vi har nog aldrig låtit så snälla någon gång som då, haha.

Valet föll på Ambassadeur och vi anade att kön skulle vara lång och att man skulle ha biljett men vi gick iallafall dit och kollade. Så sant som det var sagt så skulle men egentligen ha biljett och plus att det var 25-årsgräns men vakten måste ha gillat oss för han släppte in oss ändå! Måste ju varit charmen alltså, haha. Där inne drack vi massa goda drinkar, dansade loss, bytte skor, slängde strumpor omkring oss, hittade ett äckligt djur, ramlade, räknade ner inför tolvslaget och bara hade det så jäkla kul. Mina skor jag hade på mig ska jag dock bränna upp nu, fyfan vad ont i fötterna jag hade. Efter Ambassadeur blev det såklart nattkäk på donken innan vi drog hem till Jenny för att ha efterfest med roliga hedemorabor! Som sagt det blev inte mycket sömn den natten men det var det värt för vi hade sjukt kul verkligen.

Bilderna har ju Jenny såklart men ska väl försöka få tag på dem snart iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0