Take me back

Josefine Morelius, 2010-09-19 17:37:20
Återigen så börjar söndagen lida mot sitt slut och det är snart ny vecka igen. En vecka som kommer att bestå av skola, träningar, hockey och sen avslutas med matcher till helgen. Ser ut som en bra vecka, ber dock till gudarna för att mina ben och knän ska hålla.

Nu har jag packat ihop mina väska och ska åka in mot stan där jag bor i veckorna. Det är jobbigt att bo i en resväska, det är jobbigt att sitta och pendla varje dag fram och tillbaka. Men det är ett år av mitt liv som det handlar om och det klarar jag. Vetskapen om att jag ska få jobba med det jag vill och älskar får mig att inte tappa gnistan utan det ger mig bara mer energi till att orka. Varje morgon när klockan ringer 05.30 vill man egentligen bara låtsas vara död, men varje dag går jag förbi flertalet salonger på väg till tåget och då inser jag att jag själv kommer att få stå där och jobba en vacker dag. Ett år handlar det om, ett år.

Nog om det, nu ska jag som sagt strax åka mot stan och då blir det en promenix med siss och sen se ensam mamma söker och följa valvakan så länge jag orkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0