Blåbärskungen

Josefine Morelius, 2011-07-03 10:33:13
Hej hej! Alltså visst är det väl skönt att vara ledig ibland men samtidigt så blir jag så lätt rastlös. Även fast jag gör saker så blir jag ändå rastlös och är inte det lite konstigt? Jag tycker nog om att ha rutiner på dagarna, fast inte jämt för det är skönt och vara ledig och kunna vara spontan ibland också. Men som idag känner jag hade jag lika gärna kunnat jobba typ, men aja man kanske ska ta vara på sina lediga dagar för vem vet när man blir ledig nästa gång. Jag har känsla av att jag kommer få jobba arslet av mig kommande månaderna men det gör mig inget, jag har valt det själv och gör man det för att man strävar mot något så fixar man det.

Nåja, söndag vilket betyder tvättdag. Är jag typ lite pensionärsaktig som har en bestämd dag att tvätta på? Haha. Nä men jag gillar att tvätta på söndagar för då har man allt rent till kommande veckan och ja ibland kan jag faktiskt tvätta på en onsdag också. Sen ska jag skjutsa iväg pappa som ska ut på lite galej och då ska jag passa på att vara hemma i huset alldeles för mig själv och bara softa och vara osminkad. Är lite inne i pysseltagen nu så håller på att göra lite tavlor som ska få pryda mitt kök sen. Det visste ni kanske inte om mig men jag är riktigt pysslig av mig och jag älskar att göra saker själv så man får en egen prägel på det. Ingen Ikea-konst här inte, haha. Fast det är absolut inget fel på det heller, jag älskar Ikea det kan ju vara världens smartaste företag.

Oj vad jag pladdrar nu, men ibland skriver mina fingrar utav sig själv så det finns ingen hejd på dem. Men ni kan sluta läsa nu om inte inte orkar, haha. Som sagt så är jag ledig denna vecka men hoppas att dem ringer så jag får jobba lite ändå. Det kryper i kroppen annars, och har jag inga pengar att göra av med kan jag lika gärna tjäna dem.

Nä men hörrni ha en fin söndag nu så hörs vi!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0