Funderingar

Josefine Morelius, 2011-06-27 19:32:26
Kom hem till Avesta vid 11 idag, la mig ute i solen en sväng. Det är så mycket i mitt huvud som snurrar just nu, jag är nervös, rädd, väldigt kluven över mycket saker men ändå glad liksom. Vill bara få en rätsida på allting och det nu helst på en gång.

Så fort jag kommer till Avesta får jag lite ångest och börjar tänka på allt igen, dagarna i leksand har varit dem bästa på länge. Jag har bara kunnat släppa allt, skrattat, härjat och varit den Josefine som jag alltid vill vara. Jag längtar efter att ha ett hem, en plats jag kan komma till och verkligen kalla mitt hem. Avesta är inte mitt hem, tyvärr men det är inte det. Skulle vara skönt om alla skulle förstå varför jag vill flytta istället för att ge mig dåligt samvete för att jag skulle flytta härifrån. Jag måste se något nytt, träffa nya människor, testa något nytt och framförallt ha ett hem som bara är mitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0