Vila i frid kungen

Josefine Morelius, 2011-09-11 11:39:53
Han är större än kungen, sagt av sin egen mamma. Så fint och så betydelsefullt.

Har suttit och tittat på bilder från minnescermonierna både från Kinnarps arena och Ryssland. Så vackert och det berör mig verkligen. Att så många människor kommer för att hylla sin/sina hjälte/hjältar. Sverige har förlorat en fantastisk målvakt och Ryssland ett helt hockeylag. Sverige och världen är i sorg.

Alla mina tankar går till Stefans fru och hans två små barn. Under minnescermonin i Kinnarps arena pekar minstingen på två år på bilden på Stefan och säger pappa. Alldeles för liten för att förstå vidden av det som hänt.

Jag kan inte låta bli att fälla en tår, att se alla lagkomipisar, familj och fans sörja gör ont i hjärtat. Jag sörjer också på mitt sätt, för som hockeytjej har Stefan Liv betytt mycket för mig. Även fast jag aldrig varit HV-fan så har han alltid gjort bra ifrån sig i landslaget.

Vila i frid Stefan Liv! Tack för alla fina hockeyminnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0